Returer & Återbetalning

Returpolicy

Du har 30 dagar på dig från det att du mottagit din beställning att begära retur.

För att en retur ska kunna godkännas behöver produkten vara:

  • Oanvänd, oskadad och i sitt originalemballage
  • Komplett med alla tillbehör, manualer och etiketter
  • Förhandsanmäld via e-post till kontakt@zygehome.se

Vi accepterar inte paket som skickas tillbaka utan godkänd returförfrågan och ansvarar därför inte heller för dessa. 

Om du har några frågor om returer kan du alltid kontakta oss på kontakt@zygehome.se

 


 

Returfrakt

Vi står för returfrakten vid godkända returer.
Kunden ansvarar dock för att:

  • Paketet packas väl och skickas enligt de instruktioner som tillhandahålls av oss.
  • Returen lämnas in i tid och att kvitto på inlämning sparas tills återbetalningen är genomförd.

Vid skadade, defekta eller felaktigt levererade produkter står vi naturligtvis även för frakten till dig.

 


 

Skador & Reklamationer

Kontrollera alltid varan vid mottagandet.
Om något är fel – kontakta oss med bilder som tydligt visar problemet, så hjälper vi dig så fort vi kan. 

Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer som saknar bildbevis eller inte uppfyller kraven.

 


 

Undantag – Ej återbetalningsbara artiklar

  • Presentkort och reaartiklar
  • Personligt anpassade produkter
  • Produkter som använts, skadats eller saknar originalförpackning

Om en returnerad produkt visar tecken på användning eller hanteringsskada kan vi göra avdrag på återbetalningsbeloppet eller neka returen helt.

 



Ångerrätt inom EU

Enligt EU:s konsumentskyddslag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan.
Vid ångerrätt återbetalas hela orderbeloppet till dig. 

 


 

Återbetalning

Vi meddelar dig när vi har tagit emot och kontrollerat returen, och om återbetalningen godkänns eller inte.

Om återbetalningen godkänns görs den automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar.
Kom ihåg att det kan ta ett tag innan banken eller kreditkortsföretaget har behandlat returen så att den syns hos dig.

Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur ska du kontakta oss på kontakt@zygehome.se

 


 

Missbruk av returpolicy

För att kunna hålla bra priser och snabba leveranser för alla kunder förbehåller vi oss rätten att:

  • Neka framtida köp vid upprepade eller orimliga returförsök
  • Avvisa returer som inte uppfyller villkoren ovan
  • Vägra återbetalning om en produkt returneras i icke-säljbart skick